DŹWIĘK POMPUJE SPRZEDAŻ

Słowa te najbardziej określają marketing sensoryczny którym jest Audio Marketing. Oddziaływanie na klienta poprzez przekaz dźwiękowy. Dobrze dobraną muzykę do danego miejsca, bądź wydarzenia. Ale również sugestywne spoty dźwiękowe.

Jak dźwięk wpływa na odbiorcę:
      • Dodaje element odprężenia i relaksu,
      • Przełamuje wrażenie osaczenia w lokalu (ciszy),
      • Rozładowuje napięcie konsumenta,
      • Pomaga w zatrzymaniu klienta w lokalu, który przyjemnie go nastraja,
      • Pomaga skupić uwagę na produktach, usługach czy też jedzeniu,
      • Wzbogaca markę.
Wybrane produkcje demo:
Produkcja i Postprodukcja Dźwiękowa

Dzięki współpracy z licznymi studiami produkcji oraz postprodukcji dźwiękowej posiadamy możliwość dostosowania produktu do budżetu. To czym się wyróżniamy to spójność. Jeśli opracowujemy pełen branding firmy, bądź marki. Nasze studia przeszło od 10 lat produkują na potrzeby radia, telewizji, czy też projektów internetowych. Oferujemy szeroko rozumianą produkcję dźwiękową. A dzięki wielu partnerstwom klient otrzymuję olbrzymi duży wybór w głosach lektorskich.

  • Reklama dźwiękowa,
  • Pełne udźwiękowienie anteny radiowej,
  • Udźwiękowienie produkcji multimedialnych,
  • Produkcje / kompozycja muzyczne,
  • Intro Dj,
  • Udźwiękowienie filmów instruktażowych,
  • Instrukcje dźwiękowe wejścia, ewakuacji, PPOŻ. itp.
  • Aranżacje muzyczne – Lifemotiv,
  • Zapowiedzi centrali telefonicznych IVR,
  • Postprodukcja video / telewizyjna,
  • Udźwiękowienie filmów promocyjnych / reklamowych,
  • Udźwiękowienie miejsc i wydarzeń.
RADIO

Wielokrotnie media donoszą że wielkimi krokami zbliża się koniec prasy drukowanej. Telewizja klasyczna przenosi się do internetu. A radio?
Ono pozostaje. Jest obecnie jedynym medium, które przejdzie przez wszystkie transformacje. Ponadto, inwestycja w media jest porównywalna do branży spożywczej, czy też edukacji. Bo chcąc się rozwijać musimy być na bieżąco z tym co nas otacza. A radio to najszybsze medium dotarcia. Stąd stacje radiowe są dobrą inwestycją. A Polski rynek w porównywaniu do naszych zachodnich sąsiadów posiada grupy niezagospodarowanych słuchaczy. Współpracujemy ze specjalistami tej branży.

  • Pełną budowę techniczną,
  • Zbudowanie formatu anteny oraz struktury pracy (pełna strona merytoryczna),
  • Branding stacji radiowej,
  • Stworzenie zespołu dziennikarzy oraz prezenterów,
  • Przeszkolenie przedstawicieli handlowych.
Firmowy Radiowęzeł

Zajmujemy się tworzeniem oraz wdrażaniem radiowęzła w sieci punktów firmy, czy też korporacji. Zaczynając na sklepach spożywczych, przez stacje paliw, czy też lokale gastronomiczne. Ogromnym plusem tej inwestycji jest oddziaływanie na następny zmysł klienta. Oprócz grafiki, obrazu animowanego, video teraz także dźwięk pomaga w sprzedaży. Usługa od a do z.

  • Budowa techniczna radiowęzła – pełen system dźwiękowy w danym punkcie lub sieci,
  • Rozwiązania wzmacniające rozpoznawalność marki / firmy,
  • Stała opieka merytoryczno-techniczna,
  • Emisja muzyki wolnej od opłat typu: Zaiks. itp.
  • Emisja muzyki komercyjnej,
  • Konsultacje w imieniu klient ze Stowarzyszeniami typu Zaiks itp.
Znaczenie muzyki dla konsumenta – badania TNS OBOP przeprowadzone dla ZPAV

Klienci chętniej wybierają i polecają innym lokale, w których odtwarzana jest dobra muzyka. Gotowi są też nawet droższy produkt, jeśli sprzedaży towarzyszy chwytliwa melodia; lepiej zapamiętują miejsce zakupu i chętniej do niego wracają. Do takiej konkluzji prowadzi analiza wyników badania zatytułowanego „Wpływ muzyki na zachowania konsumentów”, przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Związku Producentów Audio Video (ZPAV). To, że muzyka jest ważnym narzędziem marketingowym, wpływającym na nastawienie klienta do lokalu i, co za tym idzie, na sprzedaż, było dla nas oczywiste. Postanowiliśmy jednak sprawdzić doświadczalnie jak silny jest ten wpływ i stąd pomysł na przeprowadzenie wraz z TNS OBOP badano w tym zakresie – mówi Bogusław Pluta, dyrektor OZZ Związku Producentów Audio Video. Mam nadzieję, że ich wyniki ostatecznie przekonają właścicieli lokali gastronomicznych, salonów urody, zakładów fryzjerskich, sklepów i innych publicznie dostępnych miejsc, że wyłączanie muzyki, ponieważ trzeba za nią płacid, jest zwyczajnie działaniem na własną szkodę, zaś podważanie komercyjnego charakteru muzyki w miejscach publicznych jest ewidentnie bezzasadne. Lokale gastronomiczne z muzyką sprzedają więcej


„Dawid Crossby powiedział kiedyś, że żadna inna dziedzina sztuki nie potrafi wpłynąć na podświadomość tak, jak muzyka. Miał rację. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Dom Badawczy Dominiki Maison, 91% konsumentów woli dokonać zakupów w sklepie, w którym usłyszeć można przyjemne dla ucha dźwięki. Nic więc dziwnego, że zapotrzebowanie na firmy, które potrafią zająć się kompleksowym i profesjonalnym skomponowaniem, doborem oraz dopasowaniem utworu muzycznego do oprawy konkretnego sklepu czy reklamy telewizyjnej jest coraz większe. Popyt na tego typu usługi jest wywołany coraz większą świadomością marketerów zarządzających daną marką. Bardzo ważna jest tu analiza konkretnego klienta, znajomość branży, w której funkcjonuje i duża doza wyczucia.„
Źródło:http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/muzyka-klienta-audiomarketingu-slow


Audio marketing jest jeszcze w Polsce niedoceniany, ale powoli się to zmienia. Wielkie sieci doskonale zdają sobie sprawę, że odtwarzanie odpowiednio dobranych utworów muzycznych może wpłynąć na wyniki sprzedaży. Zalety muzyki zaczynają wykorzystywać również mniejsze punkty handlowe i usługowe. Badania dowiodły, że sprzedaż w sklepach stosujących audio marketing wzrasta o ok. 40 procent. Przebój sprzedaje Nie od dziś wiadomo, że chwytliwy przebój pomaga sprzedać produkt. Odpowiednio dobrane utwory oddziałują na podświadomość konsumenta, wpływając na jego zachowania, nadają klimat miejscu sprzedaży. Klienci dłużej zostają w miejscach, w których odtwarzane są przyjemne dźwięki i chętniej do nich wracają. Kiedy w punkcie usługowym albo handlowym panuje cisza, klient może czuć się spięty. Dzięki muzyce rozluźnia się i łatwiej podejmuje decyzje związane z zakupem poszczególnych towarów.

Muzyka może też zmienić postrzeganie marki, ponieważ działa na emocje i wytwarza wobec niej pozytywne odczucia. Utrwala markę w pamięci konsumentów i dzięki temu przywiązuje ich do niej. Gdzie sprawdza się audiomarketing? We wszystkich punktach handlowych i usługowych – w sklepach, super- i hipermarketach, galeriach handlowych, kawiarniach, pubach i restauracjach oraz zakładach kosmetycznych, fryzjerskich i fitness klubach.

Program muzyczny W swoim punkcie możesz odtwarzać utwory dobrane przez ciebie lub pracowników albo po prostu włączyć ra dio. To jednak nie jest profesjonalny audiomarketing. Często dobór muzyki jest nieodpowiedni i zamiast poprawiać nastrój, może tylko zirytować twoich klientów. Istotne jest również natężenie dźwięków – zbyt głośne będą zagłuszać pracowników i konsumentów, a za ciche nie będą słyszalne. Przedsiębiorcy nagminnie zapominają też o tym, że utwory muzyczne chronione są prawem autorskim. Odtwarzanie ich bez odprowadzania opłat z tytułu ich eksploatacji może grozić wysokimi karami. Lepiej więc nie ryzykować i uregulować formalności z odpowiednim urzędem.

Audiomarketing to opracowany przez profesjonalistów specjalny program muzyczny. Muzyka jest odpowiednio dobrana i sprofilowana. I tak na przykład w kawiarni odtwarzane są dźwięki bardziej nastrojowe, a w supermarkecie dynamiczne i przebojowe. Utwory muzyczne mogą być przeplatane informacjami skierowanymi do klientów (np. o promocjach czy wyprzedażach), spotami reklamowymi czy ogłoszeniami, które też będą wpływać na decyzje podejmowane przez konsumentów podczas zakupów. Muzyka wybrana przez zawodowców dostosowana jest również do pory roku czy świąt. W lecie na pewno lepiej słucha się wakacyjnych przebojów, kojarzących się z wypoczynkiem, w grudniu natomiast utworów bożonarodzeniowych.

Źródło: http://www.se.pl/twoje-pieniadze/poradnik-se/zainwestuj-w-audiomarketing_203889.html