Scroll to top
© 2017 - 2018, Tools Media IT Soft E-Commerce Media House
Share

Ambient Marketing

Flagi marki w kilkutysięcznym tłumie.

Branding marki otwierał miejskie wydarzenie. Parada motocykli w Giżycku 2012 rok. Kilkutysięczny tłum robił zdjęcia i udostępniał je w internecie – wytworzyliśmy naturalną synergię, która w sposób naturalny podwyższała rozpoznawalność marki.

Najprostsze pomysły są zawsze najlepsze. Tak było w tym przypadku. Podczas dorocznej defilady jednostek pływających zauważyliśmy ze nie ma wśród nich firma. Ta nisz została przez nas zapełniona dzięki oznakowanej łodzi w markę. Ponadto, łódź została wyposażona w dodatkowy zestaw głośników. W tym przypadku oprócz zdjęć turystów, wywołaliśmy element „lokalnego przywiązania” u mieszkańców. Ponieważ, widząc na lokalnym wydarzeniu działaliśmy na rozpoznawalność marki oraz przywiązanie do niej selektywnych pozytywnych skojarzeń.

Herb na Miejskiej

Podwyższenie rozpoznawalności miasta oraz lokalnego patriotyzmu przez wyeksponowanie miejskiego herbu w bardzo widocznym miejscu i w sposób nowoczesny.

Pomysł narodził się przez niezagospodarowane miejsce na miejskiej infrastrukturze. Budowlę którą kojarzy każdy mieszkaniec. A turyści oraz żeglarze często traktują ją jako punkt orientacyjny. Pomysłem na podwyższenie rozpoznawalności miasta było umieszczenie herbu lub flagi ogromnych rozmiarów. Miasto zrealizowało pierwszą opcję. Umieszczając siatkę mesh i wizualizując za pomocą światła herb miejski w rodzaju 3D. Herb jest widoczny nawet z Jeziora Niegocin. W ten sposób powstał element miejskiej promocji. Również pojawił się element synergii, ponieważ turyści oraz mieszkańcy zdjęcia kładki umieszczają w social mediach.

Ambient marketing - definicja

Praktyczne informacje

Jak to często bywa w przypadku świeżych zjawisk, w obszarze teoretycznym pojawia się wiele rozbieżności. Fundamentalną kontrowersją jest to, czym tak właściwie ambient marketing jest. Można natrafić na prace naukowe, w których autorzy przekonują, iż składa się na niego kilka nowszych koncepcji – takich jak marketing szeptany czy wirusowy. Trudno się z takim podejściem zgodzić – wydaje się, że ambient marketing jest jednak osobnym bytem, a z wymienionymi odmianami łączy go jedynie pewnie pokrewieństwo (o którym powiem w dalszej części tekstu). W opinii innych marketing ambientowy można rozumieć po prostu jako nietypową formę promocyjną – taką, która umyka klasycznym definicjom i podziałom. Węższe podejście konceptualne podkreśla, że kluczowy jest element nowości, oryginalności.
A propos…
Ambient marketing czerpie z happeningów ulicznych, flashmobów oraz z artystycznych performance’ów. Z tym ostatnim to nie jest przesada – niektóre wytwory umysłów specjalistów od reklamy podpadają już pod sztukę.

Materiały zamieszczone na podstronie służą wyłączenie celu informacji.

Źródło: Tools Media / poradnikprzedsiebiorcy.pl