Scroll to top
© 2017 - 2018, Tools Media IT Soft E-Commerce Media House
Share

Marketingowe wskazówki vol. 2

Następne praktyczne wskazówki jak kierować marketingiem małej firmy. 

 

Lista mailingowa i newsletter

Zbieraj zapisy na listę mailingową i pisz newsletter – mimo, że maile są stare jak internet, cały czas to jedno z najlepszych narzędzi do marketingu online. Dociera do trafnej grupy potencjalnych klientów, którzy sami udostępniają swój adres, nie musisz walczyć z cudownym kotkiem na FB, a wyniki są mierzalne (łatwo możesz obserwować ilość otwarć i kliknięć), dociera na urządzenia mobilne – czyli gdziekolwiek są Twoi klienci. Pozwala pozostawać w kontakcie i budować relacje (Czy Twój marketing ignoruje 97% klientów?).

 

Bloguj

Nowe treści powodują ruch na stronie www i są dobrym powodem do zapisu na Twoją listę mailingową. Nie jesteś w biznesie usługowym? Nie ma problemu. Bloga można pisać o każdym biznesie i o każdym produkcie. Ale pamiętaj – nikt nie chce czytać spamu. Nie pisz w każdym wpisie o Twoich produktach czy promocjach. Twórz treści, które będą interesować i pomagać Twoim potencjalnym klientom. Jak już opanujesz poziom blogowania, zacznij umieszczać wpisy na blogach innych osób – rozszerzysz sobie dostęp do innych potencjalnych klientów.

 

Social media

Wykorzystaj social media. Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, Pinterest. Jeśli lubisz nagrywać filmiki – wykorzystaj Periscope albo Blab. Założenie konta firmowego jest za darmo, a jest to świetny kanał do odnajdywania klientów i przyciągania ich na Twoją stronę www. Nie musisz być we wszystkich mediach społecznościowych – wybierz tylko te, gdzie jest Twój klient. Od czasu do czasu warto wydać troszkę pieniędzy na podbicie postów czy wydarzeń – w ten sposób nie tylko zwiększasz świadomość, ale też z czasem zdobywasz większą bazę potencjalnych klientów.

 

Opowiedz swoją historię

Marketing to budowanie zaufania. Kupujemy marki, które są wiarygodne. Nic nie przekonuje bardziej, niż historia osób, które stoją za produktem. Jeśli kiedykolwiek kupowaliście używane auto, sami wiecie, że trzeba dowiedzieć się jak najwięcej o sprzedającym i o powodach sprzedaży. Tak samo w każdym innym biznesie.

 

Stwórz gratisy

Darmowe materiały można wykorzystać na wiele sposobów. Np. do ułatwienia zapisu na Twój newsletter, jako próbka, jako bonus do zakupionego produktu, jako test fragmentu produktu, do wymiany z partnerami strategicznymi. Pamiętaj tylko, że gratisy powinny być pełnowartościowymi produktami. Chodzi o to, żeby pomagały Twoim klientom. Tylko w ten sposób przedstawiasz siebie jako wiarygodny biznes.

 

źródło: rewolucje biznesowe / toolsmedia

Related posts

Post a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *