Scroll to top
© 2017, Norebro theme by Colabr.io

Marketingowe Wskazówki [Praktyczne Porady]

1. Przeprowadź ankietę

Najlepsze, co możesz zrobić dla sukcesu swojego biznesu, to poznanie potrzeb swoich klientów. Im lepiej je znasz, tym lepiej potrafisz na nie odpowiedzieć. Np. projektując produkty, używając odpowiedniego języka, biorąc udział w odpowiednich spotkaniach, czy reklamując się tam, gdzie Twój klient spędza czas. Proste ankiety możesz przeprowadzić za pomocą formularzy Google Docs.

 

2. Analizy online

Poświęć cza na analizy online. Wykorzystaj darmowe narzędzia do analiz – jest ich całe mnóstwo. Np. Google Keyword Planner podpowiada najczęściej wyszukiwane hasła. Google Analytics pomaga analizować informacje ze strony www. Rodzimy Brand24 monitoruje internet pod kątem określonych słów. To naprawdę ma sens.

 

3. Networking

Wykorzystaj siebie (i swój zespół) jako ambasadorów firmy. Pojawiaj się na spotkaniach networking’owych, konferencjach tematycznych, ale nie tylko. Rozmawiaj ze wszystkimi o swoim biznesie. Nigdy nie wiesz czy brat cioteczny dziewczyny szwagra Twojego fryzjera nie zostanie Twoim klientem. Daj szansę marketingowi szeptanemu.

 

4. Zadbaj o obecnych klientów

Zdobycie nowych klientów jest dużo droższe, niż utrzymanie obecnych. Podstawa to świetna obsługa klienta. Ale pomyśl też, co może pomóc Twoim klientom i daj im to – zarówno w formie płatnej oferty, ale też w formie darmowego prezentu. Może Twoim klientom przydałoby się narzędzie, z którego korzystasz, albo lista darmowych narzędzi marketingowych 🙂

 

5. Opinie zwrotne

Zbieraj referencje, opinie i informacje zwrotne (czyli feedback) – przydadzą Ci się do polepszania swoich usług, zbierania informacji o potrzebach klientów, ale też jako tak zwane “testimoniale” do wykorzystania na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy na materiałach informacyjnych. Ludzie chcą wiedzieć, co sądzą o Tobie Twoi byli klienci. Pamiętaj – nigdy ale to przenigdy nie podrabiaj ani nie zmyślaj referencji. Jeśli nie masz jeszcze klientów – poproś o opinię ludzi, którzy pracowali albo uczestniczyli z Tobą w jakimś projekcie niekoniecznie w ramach Twojej aktualnej działalności.

 

źródło: biznesowerewolucje / toolsmedia

Related posts

Post a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *