Scroll to top
© 2017 - 2018, Tools Media IT Soft E-Commerce Media House
Share

Audio Marketing – co mówią o nim media

„Dawid Crossby powiedział kiedyś, że żadna inna dziedzina sztuki nie potrafi wpłynąć na podświadomość tak, jak muzyka. Miał rację. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Dom Badawczy Dominiki Maison, 91% konsumentów woli dokonać zakupów w sklepie, w którym usłyszeć można przyjemne dla ucha dźwięki. Nic więc dziwnego, że zapotrzebowanie na firmy, które potrafią zająć się kompleksowym i profesjonalnym skomponowaniem, doborem oraz dopasowaniem utworu muzycznego do oprawy konkretnego sklepu czy reklamy telewizyjnej jest coraz większe. Popyt na tego typu usługi jest wywołany coraz większą świadomością marketerów zarządzających daną marką. Bardzo ważna jest tu analiza konkretnego klienta, znajomość branży, w której funkcjonuje i duża doza wyczucia.„ Źródło: http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/muzyka-klienta-audiomarketingu-slow

Audiomarketing jest jeszcze w Polsce niedoceniany, ale powoli się to zmienia. Wielkie sieci doskonale zdają sobie sprawę, że odtwarzanie odpowiednio dobranych utworów muzycznych może wpłynąć na wyniki sprzedaży. Zalety muzyki zaczynają wykorzystywać również mniejsze punkty handlowe i usługowe. Badania dowiodły, że sprzedaż w sklepach stosujących audio marketing wzrasta o ok. 40 procent.
Przebój sprzedaje Nie od dziś wiadomo, że chwytliwy przebój pomaga sprzedać produkt. Odpowiednio dobrane utwory oddziałują na podświadomość konsumenta, wpływając na jego zachowania, nadają klimat miejscu sprzedaży. Klienci dłużej zostają w miejscach, w których odtwarzane są przyjemne dźwięki i chętniej do nich wracają. Kiedy w punkcie usługowym albo handlowym panuje cisza, klient może czuć się spięty. Dzięki muzyce rozluźnia się i łatwiej podejmuje decyzje związane z zakupem poszczególnych towarów.Muzyka może też zmienić postrzeganie marki, ponieważ działa na emocje i wytwarza wobec niej pozytywne odczucia. Utrwala markę w pamięci konsumentów i dzięki temu przywiązuje ich do niej. Gdzie sprawdza się audiomarketing? We wszystkich punktach handlowych i usługowych – w sklepach, super- i hipermarketach, galeriach handlowych, kawiarniach, pubach i restauracjach oraz zakładach kosmetycznych, fryzjerskich i fitness klubach.

Program muzyczny W swoim punkcie możesz odtwarzać utwory dobrane przez ciebie lub pracowników albo po prostu włączyć radio. To jednak nie jest profesjonalny audio marketing. Często dobór muzyki jest nieodpowiedni i zamiast poprawiać nastrój, może tylko zirytować twoich klientów. Istotne jest również natężenie dźwięków – zbyt głośne będą zagłuszać pracowników i konsumentów, a za ciche nie będą słyszalne. Przedsiębiorcy nagminnie zapominają też o tym, że utwory muzyczne chronione są prawem autorskim. Odtwarzanie ich bez odprowadzania opłat z tytułu ich eksploatacji może grozić wysokimi karami. Lepiej więc nie ryzykować i uregulować formalności z odpowiednim urzędem.


Audio marketing to opracowany przez profesjonalistów specjalny program muzyczny. Muzyka jest odpowiednio dobrana i sprofilowana. I tak na przykład w kawiarni odtwarzane są dźwięki bardziej nastrojowe, a w supermarkecie dynamiczne i przebojowe. Utwory muzyczne mogą być przeplatane informacjami skierowanymi do klientów (np. o promocjach czy wyprzedażach), spotami reklamowymi czy ogłoszeniami, które też będą wpływać na decyzje podejmowane przez konsumentów podczas zakupów. Muzyka wybrana przez zawodowców dostosowana jest również do pory roku czy świąt. W lecie na pewno lepiej słucha się wakacyjnych przebojów, kojarzących się z wypoczynkiem, w grudniu natomiast utworów bożonarodzeniowych.

Żródło: http://www.se.pl/twoje-pieniadze/poradnik-se/zainwestuj-w-audiomarketing_203889.html

Related posts

Post a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *